piątek, 6 lipca 2012

Zakopane szokuje cenami ???

Spotykam się czasami z opinią, że w Zakopanem jest drogo. Najtaniej pewnie nie jest, ale czy  rzeczywiście króluje tu drożyzna? Miejscowy dziennikarz z lokalnego tygodnika ubolewał kiedyś nad wysokością cen w Zakopanem. Na dowód przytaczał ceny obiadów, które sprawdzał, czy nawet degustował w zakopiańskich lokalach. Podawana przez niego cena oscylowała w okolicy 60 zł, ze wskazaniem w górę.
Zdziwiło mnie to trochę, bo byłem przekonany, że ceny są zdecydowanie niższe, nawet na Krupówkach. Ostatnio będąc na Krupówkach zwróciłem uwagę na ceny. Nie degustowałem i nie wchodziłem nawet do lokali. Patrzyłem jedynie na wystawione przed lokale reklamy. Wiadomo, że nie opisują tam dań najdroższych, lecz wręcz przeciwnie, ale jeśli ktoś musi liczyć się z groszem takich właśnie ofert będzie szukał. Co się okazało? Oto przykłady:






Dwudaniowy obiad,  kilka dań do wyboru. cena 16 zł.












zestawy obiadowe zupa plus drugie, kilkanaście zestawów do wyboru - cena 15 zł.











Dwa zestawy dwudaniowe, każdy 14 zł.















Dla tych co raczej spragnieni niż głodni piwo w bardzo przyzwoitej cenie.









Tych kilka przykładów, które przytaczam dotyczą tylko Krupówek. Widziałem też niższe ceny i na Krupówkach i poza nimi. Moim zdaniem wszystko wskazuje na to, że w Zakopanem można zaspokoić głód nie nadwyrężając specjalnie kieszeni. Bywałem w innych miejscowościach i przyznam, że chyba nie spotkałem lokalu w którym mógłbym zjeść obiad w tak niskich cenach, a le pewnie, gdy się ktoś uprze to będzie mógł na południowy posiłek wydać dużo więcej, szczególnie gdy lubi popijać, a w zestawach kompotu nie widziałem.
Wiadomo teraz dlaczego największym powodzeniem cieszą się  noclegi w Zakopanem bez wyżywienia. Szkoda czasu na powroty na kwaterę w celu spożycia posiłku. Je się tam, gdzie człowiek poczuje głód, lub zobaczy coś na co przyjdzie mu akurat ochota.
Wydaje mi się, że zakopiańska gastronomia wychodzi obronną ręką z wszelkich konfrontacji, Zarówno cenowych, jak i jakościowych. Życzę wszystkim smacznego na Krupówkach.
Marek Kacperek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz